Monday, January 17, 2011

Math Work Stations

During our math time we work on a lot of different things. Here some students are writing number stories (creating a story to explain a math problem, such as 'there are five oranges and three apples so there are eight fruits').

Others here are building two-digit numbers with blocks. This helps understand the parts of a number.

Durante nuestro tiempo de matemáticas, trabajamos en un montón de cosas diferentes. Aquí algunos estudiantes están escribiendo historias de números (la creación de una historia para explicar un problema de matemáticas, tales como "hay cinco naranjas y tres manzanas por lo que hay ocho frutos").

Otros aquí están construyendo números de dos dígitos con los bloques. Esto ayuda a entender las partes de un número.

Sunday, January 16, 2011

Buzzing About Books

Several days a week after our independent reading we take a few minutes to talk with a buddy about our reading and our books. We brainstormed how to buzz with a buddy about books and came up with a great list.


Varios días a la semana después de nuestra lectura independiente que tome unos minutos para hablar con un amigo acerca de la lectura y los libros. Tenemos una lluvia de ideas la forma de zumbido con un amigo acerca de los libros y se acercó con una gran lista.

Tuesday, January 4, 2011

Monday, December 20, 2010

Juggling by AB & UA

In P.E. our class is juggling. We were throwing the scarves up and down. We threw it up, clapped our hands, and caught it going down.

En educación física nuestra clase es el malabarismo. Estábamos tirando los pañuelos de arriba a abajo. Lo levantó, golpeó las manos, y la tomó a la baja.

Thursday, December 16, 2010

Snow by JM & PA

Snow is very interesting because it is wet and soft. The snow was so amazing because everyone was happy. It was a good experience. The snow is very soft. It falls down and lands on trees. Snow falls on the ground. It falls on rooftops. It snowed for about four hours at school today. It looked very beautiful.


La nieve es muy interesante porque es húmeda y suave. La nieve era tan increíble, porque todo el mundo estaba feliz. Fue una buena experiencia. La nieve es muy suave. Se cae y cae sobre los árboles. La nieve cae en el suelo. Se cae en los techos. Nevó durante unas cuatro horas en la escuela hoy. Se veía muy hermosa.

Monday, December 13, 2010

Math Work Stations by SJ & NA

We play with tangrams everyday. We make shapes and pictures with them.

We try our best to make groups of tens and ones. We are going to make groups all the way up to 100. We are taking pictures of the groups to make a movie for the 100th day of school.

Jugamos con tangrams todos los días. Hacemos las formas y fotos con ellos.

Hacemos lo mejor para hacer grupos de decenas y unidades. Vamos a hacer grupos de todo el camino hasta el 100. Estamos tomando imágenes de los grupos a hacer una película para el día número 100 de la escuela.

Friday, December 10, 2010

Using the Library Computers by DO & DDT

We put the instructions on the paper for going to Go Grolier. On the carpet then we finished our instructions for the website.

Then we went to the website on the computers. We saw the states in the United States of America. We clicked on one state and we saw lots of pictures about that state. Then we could go back and click on a different state.

Ponemos las instrucciones en el papel para ir a Go Grolier. En la alfombra después de terminar nuestras instrucciones de la página web.

Luego fuimos a la página web en los equipos. Vimos a los estados en los Estados Unidos de América. Hemos hecho clic en un estado y hemos visto muchas fotos de ese estado. Entonces podríamos volver atrás y hacer clic en un estado diferente.